8 Comments

Doamnă

Astăzi mi-a spus al meu: “Mama e o doamnă!”,ei bine…dacă mă-sa e o doamnă, mama e Ioana D’Arc, eu sunt Cleopatra și ar trebui să ne internăm toți pe șoseaua Berceni la Spitalul 9 sau și mai bine la Bălăceanca- acolo își au locul cei de genul.
Și uite așa mi-a venit ideea să vă descriu conceptul de doamnă, din prisma mea. Am o viziune foarte clară asupra termenului și nu mi-o pot schimba, adică nu vreau să mi-o schimb. Întotdeauna o recunosc de la prima vedere pe cea care se încadrează în acest tipar și cu părere de rău vă spun că le observ din ce în ce mai greu.
Doamnă- conform dicționarului este persoana care este căsătorită, cea care trece de la statutul de domnișoară la cel de doamnă.
Dar pentru mine, doamnă este cea care are maniere, o eleganță aparte, un limbaj adecvat, o bună creștere,un anumit fel de a se îmbrăca, de a gesticula, tot ce e mai bun.
Voi ce credeți?

8 comments on “Doamnă

  1. Si eu sunt de acord cu definitia ta
    Mai depinde de context: in anumite cazuri e absolut informal, e un termen de politete si atat
    Dincolo de asta doamna este o femeie cu maniere care-si respecta semenii

  2. Doamna este profa mea de chimie din scoala, desii a locuit toata viata la tara se face remarcata mereu,prin eleganta si gust. Sunt de acord cu tine.

  3. subscriu, draga mea!…aceeași asociere o fac și eu…

  4. da, da. subscriu la parerea ta baby. da-mi voie sa-ti contrazic sotul….din ce mi-ai povestit tu….socrella ta NU esti o doamna :))

    • E cam greu pentru ei să înțeleagă ce e o doamnă. Odată mi-a spus mă-sa despre o femeie de produs : “Pentru mine este o doamnă!”
      Am rămas fără cuvinte :))

  5. definitia data de tine este aceeasi definitie pe care o aplic si eu , asa ca suntem pe aceeasi lungime de unda

  6. ..asta e din ciclul…sunt o doamna, ce plm? (scuzati limbajul care nu e de…doamna) :))

    • Nu e problemă :)) am și eu niște expresii “frumoase” în vocabular, dar măcar nu pretind că sunt doamnă, mai am până acolo 🙂
      Unele cred că dacă au ajuns la oraș după 10 generații de stat la țară mulgând oile sunt doamne :))

Leave a Reply

