5 Comments

3 oameni cărora nu am apucat să le mulțumesc

Pitaru Ecaterina Viorica, Pavel Lavinia si Marinache Mihai

Ce au în comun? Plăcerea și pasiunea de a fi profesori de limba română.

Am să încep cu doamna Pitaru – cea care mi-a fost și dirigintă in cls. a VII a și a VIII a, ea este cea care m-a făcut să îmi placă să citesc de la romane până la poezii și tot ea este cea care m-a făcut să ințeleg gramatica. Nu am mai vorbit cu ea de când am intrat în primul an la facultate, de văzut nu ne-am mai văzut de când am dat examenul de capacitate – s-a mutat la Galați pentru a preda acolo. Nu îmi aduc aminte să îi fi mulțumit pentru ceea ce a făcut pentru mine. Cu ocazia asta îi spun: MULȚUMESC!

Doamna Pavel Lavinia – primii doi ani de liceu, femeia pe care am displăcut-o eu și toți colegii pentru faptul că ne punea în fiecare săptămână să scriem câte 10 neologisme, să le învățăm și să facem propoziții cu ele. Ne spunea întotdeauna că o să ne prindă bine,nu am vrut să o credem, acum e vremea să îi mulțumesc pentru faptul ,că datorită ei, știu să vorbesc puțin mai elevat decât restul și pot să înțeleg anumiți oameni fără a avea DEX-ul lângă mine. Tot ea este cea care m-a trimis la olimpiadă doi ani la rând și am făcut-o să fie mândră de mine, chiar dacă in cls. a IXa m-am dus bolnavă de oreion și am riscat să îmbolnăvesc pe toată lumea. Îi mulțumesc pentru tot!

Și ultimul pe listă este domnul Marinache – omul despre care am povestit tuturor, cel care a reușit să mă facă să îi port un respect nemărginit. Nu am cunoscut niciodată și nu cred că voi mai avea ocazia vreodată în viață să cunosc un om cum e dânsul. Nu există cuvinte care să îl descrie: un om cu o “largă paletă” de cunoștințe, știa să ne rezolve inclusiv probleme la matematică și fizică, știa orice din istorie și geografie și orice alt domeniu, un om pasionat de cărți, deținea o impresionantă colecție de reviste (Dacia literară, Convorbiri literare, etc), dar și foarte multe cărți- tot salariul îl investea în cărți. Vreau să îi mulțumesc pentru dictările pe care ni le dădea , fără să beneficiem de vreun punct din oficiu,mulțumită lui știu când să folosesc semne ortografice, dar și despărțirea cuvintelor 🙂 !

Vă mulțumesc pentru tot! Și să știți că nu v-am făcut de râs până acum și nu o voi face!

5 comments on “3 oameni cărora nu am apucat să le mulțumesc

  1. cred ca s-ar bucura nespus daca ar citi randurile tale….. :*

  2. am facut si eu in liceu romana cu dl marinache si sunt intru totul de acord cu spusele tale….un om de milioane

  3. Am citit intamplator cuvintele frumoase despre cei trei profesori de l.romana.Ma bucur ca numele meu este acolo,printre ele.Se intampla rar ca fostii elevi sa-si amintesca de fosta diriginta sau fosta profesoara din gimnaziu ,dar, de data acesta ,s-a intamplat.!Nu stiu numele tau ,dar iti multumesc si eu pentru ziua frumoasa pe care mi-ai daruit-o.prof. Pitaru Viorica

Leave a Reply

